Home
Apteki
Fast Food
Księgarnie
Salony obuwnicze
Salony samochodowe
Stacje benzynowe
Telefonia komórkowa
Rejestracja
Praca
Badania Tajemniczy Klient dla operatorów komórkowych. Zwiększymy +20%...
Stan faktyczny
Klient: branża telekomunikacyjna
Ilość placówek: 80
Terytorium: cała Polska
Problem: brak efektu w postaci poprawy wyników sprzedażowych, mimo wysokich wydatków na promocję sieci
Cel badania
Zbadanie jakości i adekwatności dotychczas stosowanych standardów obsługi, a także ich zmiana lub ulepszenie;
Poprawa wyników sprzedażowych o minimum 4%, po kwartale od wprowadzenia zmodyfikowanych lub ulepszonych standardów;
Zbadanie, czy faktyczni klienci odczuwają zadowolenie z jakości obsługi klienta;
Monitorowanie stopnia stosowania się pracowników do nowo wypracowanych standardów.
Realizacja badania
Pochylenie się nad szczegółami do tej pory obowiązujących standardów obsługi klienta, w trakcie warsztatów z kadrą menedżerską Klienta;
Badanie rynku
dotyczące opinii klientów sieci komórkowych, którymi dzielą się na forach internetowych oraz portalach społecznościowych;
Ankietowe badanie satysfakcji w celu uzupełnienia danych pozyskanych w Sieci. Podsumowanie ustaleń wypracowanych podczas spotkań warsztatowych;
Przedstawienie Zamawiającemu nowo wypracowanych procedur obsługi klientów
Przeprowadzenie szkoleń dla załogi pracowniczej Klienta, obejmujących wdrożenie standardów i motywację do ich przestrzegania;
Monitorujące wizyty Mystery Shopping
Tajemniczy klienci w salonach telefonii komórkowej wypełniali z użyciem aplikacji mobilnej na smartfonach elektroniczną ankietę obserwacji;
Platforma umożliwiała automatyczne przesyłanie do klienta dokumentacji z wizyt w formie foto oraz audio-wizualnej;
Klientowi zapewniono możliwość zgłaszania reklamacji i uwag online z poziomu aplikacji;
Operator mógł na bieżąco porównywać wyniki obserwacji w poszczególnych salonach korzystając z funkcji generowania automatycznych wykresów;
Badanie jakości obsługi telefonicznej:
Monitoring stosowania się pracowników do procedur obsługi klientów drogą telefoniczną;
Weryfikacja stopnia znajomości przed personel szczegółów oferty Operatora;
Ocena kompetencji pracowników pod kątem zrozumiałego i rzeczowego przekazywania informacji;
Efekty
Identyfikacja kluczowych problemów pod względem jakości tradycyjnej oraz telefonicznej obsługi klienta;
Co trzeci klient jakość obsługi traktuje jako kluczowy czynnik wpływający na decyzję o wyborze Operatora;
Skrócenie czasu obsługi klienta w salonach oraz znacznie uproszczony proces telefonicznej obsługi klientów;
Wzrost o 5% liczby zawartych umów po kwartale od wprowadzenia zmodyfikowanych procedur;
Wprowadzenie systemu premiowania, opartego na wynikach monitoringu metodą Tajemniczego Klienta w salonach operatorów komórkowych;
Większa o 20% częstotliwość umów zawieranych przez telefon.
Polecane serwisy: