Badania Tajemniczy Klient dla stacji benzynowych. Zwiększamy o 16%...
Stan faktyczny
Typ klienta: działalność na lokalnym rynku paliwowym (stacja
benzynowa)
Liczba miejsc realizacji badań: 1
Obszar terytorialny: województwo małopolskie
Problemy: spadek sprzedaży, niewielkie zainteresowanie klientów
detalicznych
Cele
Ocena procesu tankowania paliw oraz estetyki i funkcjonalności stanowisk
do tankowania;
Ocena dostępności do informacji ofertowej;
Określenie stopnia dostosowania stosowanych standardów obsługi klienta
do potrzeb klientów detalicznych;
Modyfikacja standardów obsługi klienta w zakresie dotyczącym klientów
detalicznych.
Realizacja
Przeprowadzone zostały trzy badania tajemniczy klient na stacji
benzynowej;
Każdą obserwację prowadził inny audytor, co umożliwiło obiektywizację
wniosków oraz zminimalizowanie ryzyka rozpoznania obserwatorów;
Wykonane zostały zdjęcia odpowiednich elementów wystroju stacji i
stanowisk;
Audytorzy uczestniczący w badaniu tajemniczy klient na stacjach
benzynowych wypełnili kwestionariusze ankiety po każdej obserwacji oraz
zanotowali własne refleksje i opinie;
Sporządzony został raport zawierający wyniki pomiaru, zdjęcia, wnioski i
rekomendacje z zakresu dostosowania stosowanych standardów do klienta
detalicznego;
Zorganizowane zostało spotkanie z Zamawiającym w celu przedyskutowania
proponowanych zmian w standardach obsługi klienta detalicznego.
Efekty
Wzrost odsetka klientów indywidualnych w stosunku do ogółu klientów o
16%;
Dostosowanie wnętrza i stanowisk do potrzeb klientów indywidualnych;
Wzrost ilości sprzedanego paliwa w perspektywie 3 miesięcy od
zakończenia badań;
Możliwość przeznaczenia dodatkowych zysków na stworzenie programu
lojalnościowego dla klientów detalicznych.