Badania Tajemniczy Klient w restauracji Fastfood - od dziś wykręć wyższe obroty!
Stan faktyczny
Klient: sieć Fast Food
Zakres terytorialny: województwo śląskie
Liczba punktów: 9
Cele
Weryfikacja przestrzegania w placówkach sieci standardów dotyczących
utrzymania porządku i czystości;
Monitoring, czy pracownicy obsługi spełniają procedury obejmujące sposób
witania oraz żegnania klientów.
Realizacja
W ramach badania metodą Tajemniczego Klienta w restauracjach fast food
zrealizowano w okresie 18 miesięcy 50 audytów;
Narzędzie obserwacji zostało skonstruowane przez ekspertów firmy BioStat
zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez Zamawiającego;
Realizacja projektu została poprzedzona szkoleniem audytorów.
Zapoznawali się oni z materiałami online udostępnionymi w panelu
audytora, a następnie wypełniali test weryfikujący wiedzę;
Każdy Tajemniczy Klient mógł udać się na wizytę nie częściej niż raz na
kwartał;
Audytorzy po przeprowadzonej wizycie, jeszcze tego samego dnia
wypełniali online ankietę obserwacji, posługując się aplikacją na
urządzeniach mobilnych (tablety lub smartfony);
Weryfikacja poprawności pomiarów obejmowała analizę dostarczonej przez
tajemniczych klientów w restauracjach fast food dokumentacji audio oraz
fotografii paragonu. Dowody te zostały przesłane w formie załącznika
razem z kwestionariuszem;
Każdy audytor otrzymał zwrot kosztów zakupów w wysokości 30 zł.
Efekty
Badanie wykazało, że powszechnym problemem w punktach sieci była niska
kultura osobista pracowników, a także zbyt formalny sposób traktowania
klientów;
Audyty pozwoliły wykryć nieprawidłowości pod kątem utrzymania czystości
stolików w restauracjach;
Klient po otrzymaniu wyników badania postanowił wdrożyć program
szkoleniowy dla pracowników, a także nieznacznie zmodyfikować
dotychczasowe standardy obsługi;
Cykliczne pomiary Tajemniczych Klientów posłużyły wypracowaniu programu
premiowego.