Badanie Mystery Shopping pozwala ocenić jakość obsługi w sposób bezpośredni, poprzez kontakt Tajemniczego Klienta z personelem objętej badaniem placówki. Istotnym nośnikiem informacji na temat standardów obsługi są jednak również informacje zwrotne od klientów punktów sprzedażowych, jednostek usługowych czy placówek administracyjnych.
Badanie satysfakcji klienta pozwala ocenić nie tylko jakość obsługi, ale również zadowolenie z zakupu - pomiarowi temu towarzyszy zbieranie opinii klientów na temat procesu sprzedaży i dostępnej oferty oraz określenie stopnia lojalności nabywcy wobec danej marki. Umiejętne wsłuchiwanie się w zdanie klienta to podstawowe narzędzie do budowania jego długotrwałej relacji z firmą.
Propozycja badawcza
Realizowane przez nas badanie satysfakcji klientów obejmuje w szczególności:
Ukierunkowany na ww. zagadnienia proces badawczy obejmować może zarówno klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, zaś sam zakres badania - dotyczyć szerokiego katalogu podmiotów, niezależnie od ich branży, wielkości czy zasięgu terytorialnego w obrębie którego działają.
Przyjęta metodologia badawcza
Nasze badania satysfakcji klientów opieramy na modelu zaproponowanym przez L.L. Berry’ego, V.A. Zeithaml oraz A. Parasuremana. Projektując proces badawczy każdorazowo odwołujemy się też do indywidualnych wymagań klienta oraz do specyfiki branży, w której działa - dokonujemy wnikliwego rozpoznania sytuacji na danym rynku, określamy dostępne produkty oraz odbiorców i konkurentów.
Dla zapewnienia odpowiednio rzetelnych i wiarygodnych wyników badania, podczas pomiaru satysfakcji posiłkujemy się ilościowymi i jakościowymi metodami badań. Do najistotniejszych aspektów stosowanej metodologii zaliczyć można:
Więcej o naszej ofercie w zakresie badania satysfakcji klientów znajdą Państwo na stronie biostat.com.pl (http://www.biostat.com.pl/badania-satysfakcji-klientow.php)
Oprogramowanie do ankietyzacji online
Weryfikację satysfakcji warto prowadzić w sposób ciągły. Cykliczny monitoring zadowolenia klientów oraz ich opinii umożliwia SurvGo TM - autorska platforma do badania satysfakcji klientów. System umożliwia realizację pełnego procesu badania - od zaprojektowania pomiaru, przez realizacje ankietyzacji, aż po analizę zebranych danych. Czynnikami, które wyróżniają nasze oprogramowanie są m.in.:
Szczegóły opis możliwości naszego oprogramowania dostępny jest na stronie CATI-System.pl ( http://www.cati-system.pl/aplikacje/ankiety-online)
Dr Monika Jaremków
Dyrektor ds. badań
e-mail:
badania@biostat.com.pl