Badania Tajemniczy Klient w aptekach - od dziś sprzedawaj 10% więcej!
Stan faktyczny
Klient: branża farmaceutyczna
Zakres terytorialny: cała Polska
Liczba aptek: 20
Okres realizacji: 6 miesięcy
Cele
Ocena umiejętności interpersonalnych przedstawicieli handlowych;
Weryfikacja przestrzegania standardów dotyczących ekspozycji produktów;
Analiza sposobu prezentacji oferty;
Zweryfikowanie poziomu osiągnięcia założeń sprzedażowych.
Realizacja
Zorganizowano warsztaty z Klientem, podczas których przedstawił on szczegóły standardów pracy przedstawicieli handlowych;
Audytorzy otrzymali scenariusz obserwacji, a następnie wzięli udział w szkoleniach przygotowujących do przeprowadzenia pomiarów;
Tajemniczy Klienci w aptekach dokonywali oceny ekspozycji, nawiązywali rozmowę z pracownikiem apteki, a następnie kupowali produkty;
W celach kontrolnych została sporządzona dokumentacja zdjęciowa oraz audio z przebiegu wizyt, a kwestionariusz oceny audytorzy wysyłali online z użyciem aplikacji mobilnej;
Przeprowadzono również telefoniczne badanie Tajemniczego Klienta w aptekach. Weryfikacji podlała realizacja celów sprzedażowych, a także sposób przedstawiania komunikatów przez przedstawicieli handlowych;
Zamawiający uzyskał dostęp do automatycznego systemu raportowania, dzięki czemu mógł porównywać wyniki pomiarów na czytelnych wykresach.
Efekty
Wdrożenie przez Klienta Programu motywującego dla przedstawicieli handlowych, opartego na wynikach monitoringów;
Przeprowadzenie w oparciu o wnioski z badań szkoleń dla pracowników, które podniosły ich kluczowe kompetencje;
Poprawa wyników sprzedażowych o 10% po 6 miesiącach od rozpoczęcia audytów.